Julafton

Alla sover. Mest min bror. Han är som en klubbad säl. Så fort han sätter sig ner faller ögonlocken ihop. Galet. Han äter för lite tror jag. Han luktade curry när han anlände. Göds uppenbarligen på indisk kost i sin nya hemstad. Värre saker har ju skett.

Jag har övat på fågelljud. Mest skräckfilm låter ändå bergsuven. Jag ska försöka lära mig alla olika måsar och trutar så jag vet vad jag har att tas med när våren kommer.

Idag är är det för övrig så kallt som man gråter. Vilket man ska undvika för annars fryser tårarna ihop ens ögonlock. Jag tog en promenad!

Nu peppar jag för köttdelen av julbordet. Och yatzy.

Igår åt jag rått kött med rå äggula på Ölrepubliken och drack en öl som var god god god! Från Oppigårds bryggeri faktiskt, en dubbel-IPA. Amazing.

Jag kör velour dagen till ära. Och rosett och alltihop kröns av julrebusen i GP. Det enda riktigt bra med den tidningen kan jag tycka ibland. För övrigt befinner sig Sverige i infrastruktur-mayhem. Ingen kommer någonstans. Jag är tusen gånger tacksam för att jag bara har behövt ta mig till och från Järntorget och inget mer. Tack tack.

God jul på er alla. Missa inte Karl-Bertil.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0