Dum i hela huvet!

NU ÄR JAG FÖRBANNAD! Vad är problemet?! Deras kortsiktigthet och oförmåga till solidaritet och empati äcklar mig. JA till att få bygga ny kärnkraft, varför? Vet de inte varifrån vårt uran kommer? Finns det inte en anledning till att det är förbjudet att bryta uran i Sverige trots att vi har fyndigheter?! Hur kan man med att prata om kärnkraft som en hållbar energikälla när vi inte ens har en plan för avfallet och verkligen inte tar ansvar för dem som bryter uranet?! Hur vågar de göra en sådan här satsning och inte på någon form av hållbar energikälla som vi faktiskt kan bära hela kostnaden för själva och inte lämpa över på någon annan? Det är omoraliskt enligt mig.


Jag är förkrossad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0